marți, 9 decembrie 2014

Gata, plec din tara

        In sfarsit am reusit sa termin si studiile de Master la ASE (una dintre cele mai proaste facultati din tara). Am o parere asa de proasta despre facultatea aceasta fiindca am incercat sa ma angajez inca din anul 2 de facultate si mi-am dat seama ca daca nu ai pila nu te poti angaja sub niciun chip in Romania. Sau hai ca poate prinzi un job dar ca si un amarat de casier intr-o banca pe un salariu de maxim 1200 de lei.
          Cand am intrat la Master am fost nevoit sa ma angajez fiindca am intrat la taxa si trebuia sa platesc anual in jurul a 4500 de lei. Cum parintii nu avea banii necesari pentru a plati taxa a trebuit sa muncesc ca sa-mi platesc studiile. Am prins un job pe marketing la o firma micuta de cartier unde eram platit la full time cu 1000 de lei si dupa ce si-au facut treaba cu mine, adica dupa 4 luni m-au concediat fara a-mi oferi vreun motiv concret.
          Am stat 1 an de zile pe bara fiindca vroiam sa termin studiile si vroiam sa plec in Germania ca traducator autorizat. Norocum meu este ca in generala si in liceu am facut germane ca si limba straina si am reusit sa o invat destul de bine cat sa-mi iau o certificare de traducator. In februarie o sa incep munca, mi-am luat bilete de avion, mai trebuie doar sa-mi supralegalizez actele pentru a-mi fi echivalate studiile in Germania.
          Se pare ca desi suntem in Uniunea Europeana nu este destul pentru echivalarea studiilor, de foarte multe ori este nevoie de supralegalizarea actelor fiindca angajatorii refuza sa-ti recunoasca studiile facute in aceasta tara uitata de lume…Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu